Hlavní menu


reklama

Fotbal je zvědav na to, jak si stojí ve společnosti

Dnes dopoledne proběhla v budově České televize tisková konference na téma „Postavení českého fotbalu v rámci sportu a jeho vnímání českou veřejností a obchodními partnery“. Na akce, která byla vysílána přímo na stanici ČT 4, vystoupili generální sekretář FAČR Rudolf Řepka, sociolog Ivan Gabal, David Dušek, předseda představenstva a generální ředitel marketingové společnosti STES a Danile Šturm, marketingový ředitel České spořitelny, jednoho z významných partnerů asociace.

Fotbalová asociace ČR si nechala výzkumnou agenturou STEM/Mark v uplynulých týdnech zpracovat rozsáhlý výzkum vnímání a sledovanosti českého fotbalu. Z výzkumu vyplynulo, že fotbal je nejsledovanějším českým sportem u mužů (73 %) a zároveň sportem, který nejčastěji pravidelně hrají nebo hráli (29 % mužů). Na důvěryhodnost fotbalu mají největší vliv zejména dobré výkony týmů (reprezentačních i ligových) a úspěchy českých hráčů, na druhou stranu respondenti uvádí, že český fotbal poškozují různé kauzy a korupce a pro polovinu respondentů není důvěryhodný.

Výzkum ukázal, že fotbal je společně s hokejem stále nejoblíbenějším českým sportem, poté následuje s velkým odstupem cyklistika, lyžování a tenis. S oblibou je spojena i sledovanost fotbalu, více než tři čtvrtiny mužů (73 %) fotbal hraje nebo ho aktivně sleduje, u žen je to 35 %. Fotbal je důležitý pro 22 % respondentů, z toho pro 9 % je životně důležitý.
Mezi nejlépe hodnocené složky fotbalu podle respondentů patří úspěchy českých týmů, informace v médiích, úspěchy našich hráčů v zahraničí, zájem lidí o fotbal a podpora sponzorů. Na druhou stranu fotbal není důvěryhodný pro 57 % dotázaných, nejvíce jeho image poškozuje korupce (45 %) a nevhodné chování hráčů (12 %). Celkově dostal český fotbal od respondentů školní známku 3 (tedy dobře).

Podrobněji se průzkumem, ale nejen jím, bude zabývat konference „Fotbal a stát“, která se uskuteční v úterý 8. listopadu od 9 do 13 hodin v prostorách České televize na Kavčích horách. Vystoupí na ní řada představitelů nejen z fotbalu, ale i z politiky, sociologie a ekonomie. Konferenci bude přenášet přímo stanice ČT4 Sport.

„Průzkum nám všem ukázal jaké je reálné vnímání českého fotbalu, co veřejnost hodnotí pozitivně a co naopak. Je to pro nás velmi dobrý ukazatel toho, že je třeba neustále dlouhodobě pracovat na zlepšování vnímání a image českého fotbalu, tak aby si i nadále udržel pozici nejsledovanějšího a nejoblíbenějšího sportu,“ říká David Dušek, generální ředitel STES.

Z průzkumu plynou i další poznatky:

Fotbaloví sponzoři jsou vidět
Sponzoring ve fotbale je „zásadně nebo hodně důležitý“ - takový názor zastává 77 % populace. Aktivní hráči, kteří sledují dění, přikládají sponzoringu častěji zásadní nebo hodně velkou roli (88 %). Nejčastěji zmiňovaným sponzorem fotbalu je Gambrinus (uvedla jej polovina z těch, kteří znají jména sponzorů) před T-Mobile, Českou spořitelnou a Pumou.
„Jsme velmi rádi, že se Česká spořitelna umístila mezi nejviditelnějšími sponzory českého fotbalu, čemuž napomáhají naše projekty…. I naším dlouhodobým cílem je zlepšit vnímání českého fotbalu a přivést k němu co nejvíce diváků,“ uvádí Daniel Šturm, marketingový ředitel České spořitelny.

Média hrají velkou roli
Dvě třetiny lidí sledují fotbal v televizi (67 % alespoň několikrát v měsíci). Na hřišti či na stadionu sleduje fotbal 22 % respondentů. Hlavní zdroje informací o fotbale (zdroje s nejvyšší frekvencí využívání) jsou televize a tisk, následované přáteli a známými. To potvrzuje, že fotbal je stále vděčným komunikačním tématem.

Bookmark this on Google Bookmark this on Facebook Bookmark this on Delicious submit to reddit Add this page to Mister Wong Top Články Jaggni to! Přidej odkaz na Bookmarky.cz Linkuj si ! pridej.cz pošli na vybrali.sme.sk



Česká fotbalová reprezentace na facebook
vstupenky
reklama
reklama
Česká fotbalová reprezentace na twitter
Česká fotbalová reprezentace na facebook
Fotbal - tv
Fanshop
Fotoreportáže
Youtube
> přihlášení
T-mobile oficiální partneři
reprezentace
Gambrinus   Hyundai Hyundai Puma
 
premium partneři
reprezentace
Hormann ČEPS
generální partner
SYNOT ligy
SYNOT hlavní partner
SYNOT ligy
Gambrinus oficiální partneři
SYNOT ligy
Tipsport  Hyundai
mediální partneři Česká televize Dnes Impuls iDnes Radiožurnál Deník Sport BigMedia iSport
oficiální přepravce SmartWings
fotbal-travel
oficiální dodavatelé Stones by Steilmann OSPAP Clarion Čedok
coca-cola Bílinská kyselka G4S Inkospor
tourism partner Czech tourism
Kontakt | Reklama na serveru | Ceník reklamy © Copyright 2000 - 2012 FAČR | Powered by WebToDate