Reprezentace

reklama

David Frič: Cílem v U-19 není vyhrávat, ale vychovávat

Trenéra reprezentace U-19 Davida Friče a jeho svěřence čeká o víkendu poslední akce této sezóny. Naše mladé hráče, stejně jako jejich starší kolegy z U-21, čeká v Hodoníně soustředění a dvě přípravná utkání proti Slovensku. David Frič nám odpovídal na otázky týkající se jeho týmu a protože se blíží konec sezóny, ohlédli jsme se za fungováním jeho týmu.

Na konci týdne čeká tým U-19 soustředění s dvěma zápasy proti Slovensku. Podařilo se vám dát dohromady kádr podle představ?
Určitě jsme měli trochu jinou představu, ale posunuli jsme několik našich hráčů do U-21, z čehož máme určitě obrovskou radost.

V týmu máte i dvě jména, která se prosazují i v mládežnických fotbalových reprezentacích: Stejskala a Malého. Neměli jste problémy s uvolněním těchto hráčů z jejich klubů?
V první řadě je důležité říct, že oba tito hráči chtějí jezdit na každou akci. Záleží, zda k tomu dostanou souhlas fotbalového klubu. Tentokrát se nám podařilo uvolnit Jakuba Malého, ale Honza Stejskal na poslední chvíli dostal možnost nastoupit do přípravy s A-týmem fotbalistů Hradce Králové a nebudeme ho mít dispozici.

Reprezentaci Slovenska U-19 znáte, stejně jako styl hry našeho soupeře. Dosáhnou vaši svěřenci na dvě výhry?
Tým máme hodně obměněný téměř pro každou akci, ale samozřejmě budeme chtít oba zápasy vyhrát. Uvidíme, jak se bude na této akci vyvíjet spolupráce mezi U-19 a U-21 a jací hráči nakonec zasáhnou do jednotlivých zápasů.

Sezóna reprezentace U-19 se blíží ke konci, jak byste ji zpětným pohledem hodnotil?
Myslím, že se sezóna vyvíjela celkem pozitivně a měli jsme možnost vyzkoušet cca 40 hráčů v naší kategorii. Považuji to za úspěch a cestu, jak vytipovávat potenciální hráče pro U-21 a A-tým do budoucna. Každou akcí šla kvalita nahoru, takže nemůžeme být nespokojení.

Osvědčila se vám v této sezóně "taktika" mixování hráčů juniorské ligy a fotbalistů, kteří mají předpoklady pro to prosadit se v hale?
Naším cílem není mít hned hotové hráče, ani vyhrávat jednotlivé turnaje, ale vytipovat potenciální hráče pro A-tým do budoucna. Mix fotbalistů a hráčů juniorské ligy obohacuje obě strany, jak systémově, tak myšlením a kreativitou. Je to jediný možný model v našich podmínkách vzhledem k práci s mládeží ve futsalovém prostředí. Bohužel v juniorských ligách se trénuje maximálně 2x týdně, kdežto tito "fotbalisté" trénují 5 krát týdně, většinou velmi kvalitně… Nezapomínejme, že z podobného systému vzešel Sláma, Rešetár, Janovský, Rodek, Blažej a řada dalších…

Dokážete odhadnout, který z vašich svěřenců má před sebou velkou futsalovou perspektivu?
Potenciál prosadit se do A-týmu má zhruba 5 hráčů v horizontu 2 let. Bavili jsme se o nich se šéftrenérem Tomášem Neumannem i trenéry U-21 Kopeckým a Brůnou, nicméně bych nerad prozrazoval jejich jména. Sami to dobře vědí a je jen na nich, jak budou na sobě nadále pracovat. Chtěl bych moc poděkovat klubům za spolupráci a tipy, které nám na jednotlivé hráče dávají. Vzájemná komunikace je jedinou cestou, jak hráčům zajistit maximální servis.

 
Zdroj: efutsal.cz

Bookmark this on Google Bookmark this on Facebook Bookmark this on Delicious submit to reddit Add this page to Mister Wong Top Články Jaggni to! Přidej odkaz na Bookmarky.cz Linkuj si ! pridej.cz pošli na vybrali.sme.sk



Puma ČESKÉ DRÁHY NONAC
reklama
reklama


reklama
dres ČR
mikina ČSSR
Triko Czech republic Dámské

reklama
Česká fotbalová reprezentace na twitter
Česká fotbalová reprezentace na facebook
Fotbal - tv
Fanshop
Fotoreportáže
Youtube
> přihlášení
T-mobile oficiální partneři
reprezentace
Gambrinus   Hyundai Hyundai Puma
 
premium partneři
reprezentace
Hormann ČEPS
generální partner
SYNOT ligy
SYNOT hlavní partner
SYNOT ligy
Gambrinus oficiální partneři
SYNOT ligy
Tipsport  Hyundai
mediální partneři Česká televize Dnes Impuls iDnes Radiožurnál Deník Sport BigMedia iSport
oficiální přepravce SmartWings
fotbal-travel
oficiální dodavatelé Stones by Steilmann OSPAP Clarion Čedok
coca-cola Bílinská kyselka G4S Inkospor
tourism partner Czech tourism
Kontakt | Reklama na serveru | Ceník reklamy © Copyright 2000 - 2012 FAČR | Powered by WebToDate