Domácí soutěže


reklama

Gambrinus liga: Více gólů i diváků!

Úvodní kolo Gambrinus ligy přineslo 25 branek, ve srovnání s prvním dějstvím minulého ročníku přišlo i více diváků. Vloni byl průměr na první kolo 4638 diváků a celková průměrná návštěvnost v ročníku 2010/11 činila 4492 diváků. Tentokráte osm zápasů prvního kola shlédlo v průměru 4924 diváků, nejvíce na derby Bohemians 1905 – Slavia Praha (7545), nejméně zamířilo na tribunu v Jablonci (3120).


V posledních pěti létech průměrná návštěvnost na Gambrinus ligu osciluje mezi 5147 diváky (2007/08) a 4492 (v ročníku 2010/11). Jak si vlastně vede česká nejvyšší soutěž ve srovnání s jinými evropskými fotbalovými ligami?

Záleží na úhlu pohledu. V absolutních číslech z ročníku 2010/11 je Česko na 20. místě z dvaapadesáti zemí. Pokud bychom ale vzali do úvahy i nižší soutěže, pak by se před průměr Gambrinus ligy dostaly i druhé ligy Anglie, Německa, Španělska, Francie a Itálie, a také třetí německá ligy, která měla v minulém ročníku průměr 5585 diváků.

Jednoznačně nejvíce lidí je zvědavo na Bundesligu, která má stadiony téměř vždy zaplněny do posledního místa a není divu, že v minulém ročníku stoupl průměr „jen“ o 160 diváků na zápas… Uplynulý ročník měli druhý největší přírůstek na zápas (plus 1140) v anglické Premier League, ale doslova boom zaznamenali v Polsku, kde meziročně přišlo v průměru o 3250 diváků na zápas více, průměr vzrostl z 5247 na 8497 diváků! O tři stovky více na zápas chodilo v průměru i ve Švýcarsku a na Ukrajině. Častějším jevem ale byl pokles návštěvnosti. V Česku přišlo ve srovnání s ročníkem 2009/10 méně o 413 diváků na zápas. Ještě větší propad mají v Portugalsku (mínus 830), Norsku (mínus 840), v Řecku (mínus 1200), v Dánsku (mínus 1270) a především ve Švédsku, kde klesl průměr na zápas meziročně o 1380 diváků.

Zajímavé je srovnání z hlediska geopolitického. Bereme-li v úvahu pouze země, které patřily před rokem 1989 do tak zvaného východního bloku (a pak ty, které z těchto zemí vznikly), pak před Českem jsou Rusko, Ukrajina a Polsko, tedy státy s velkým počtem obyvatel, a také momentálně Rumunsko, které je ale dlouhodobě srovnatelné s Českem. Ostatní země výrazně zaostávají za návštěvností Gambrinus ligy, viz čísla:
Kazachstán (v minulém ročníku průměr na zápas 4137), Maďarsko (2568), Srbsko (2453), Albánie (2349), Bělorusko (2301), Ázerbájdžán (2299), Slovensko (2251), Chorvatsko (1991), Bulharsko (1880), Bosna a Hercegovina (1563), Makedonie (1334) a Slovinsko (1200).

Český fotbal by se ale rád srovnával se zeměmi, které jsou co do počtu obyvatel i postavením hry ve společnosti podobné. Tady ale návštěvnost na Gambrinus ligu zaostává. V ročníku 2010/11 bylo pořadí těchto srovnatelných zemí podle průměru na zápas:

Belgie 11574
Švýcarsko11365
Norsko 8117
Rakousko 7953
Dánsko 7049
Švédsko 6547
Řecko 6424
Česko 4492


Příklad Polska, ale také třeba Rakouska, které mělo v roce 2003 průměr 5285 diváků na zápas, či Švýcarska, které v roce 2000 hlásilo průměr 5650 diváků a teď je na dvojnásobku, ale i Dánska, které v roce 1999 mělo návštěvu na ligový zápas 4973 diváků, tedy tolik jako nyní Česko, ukazují, že když se vybudují moderní, divácky příjemné stadiony a hraje se atraktivní, tedy útočný fotbal, pak návštěvnost stoupá. Přitom úspěšnost klubů z těchto zemí v evropských pohárech, což je měřítkem kvality mužstev, je srovnatelná s českými.

Návštěvnost na ligu v ročníku 2010/11 (průměr na utkání)

1. Německo 42665
2. Anglie35294
3. Španělsko 28221
4. Itálie 24300
5. Francie 19742
6. Nizozemsko 19296
7. Turecko 14058
8. Skotsko 13670
9. Rusko 12250
10. Belgie 11574
11. Švýcarsko 11365
12. Portugalsko 10080
13. Ukrajina 9926
14. Polsko 8496
15. Norsko 8117
16. Rakousko 7953
17. Dánsko 7049
18. Řecko 6424
19. Rumunsko 5022
20. ČESKO 4492


Veškeré informace z Gambrinus ligy včetně ON-LINE přenosů ze všech zápasů najdete na: wwww.gambrinusliga.cz

Bookmark this on Google Bookmark this on Facebook Bookmark this on Delicious submit to reddit Add this page to Mister Wong Top Články Jaggni to! Přidej odkaz na Bookmarky.cz Linkuj si ! pridej.cz pošli na vybrali.sme.sk



reklama
reklama
Česká fotbalová reprezentace na twitter
Česká fotbalová reprezentace na facebook
Fotbal - tv
Fanshop
Fotoreportáže
Youtube
> přihlášení
T-mobile oficiální partneři
reprezentace
Gambrinus   Hyundai Hyundai Puma
 
premium partneři
reprezentace
Hormann ČEPS
generální partner
SYNOT ligy
SYNOT hlavní partner
SYNOT ligy
Gambrinus oficiální partneři
SYNOT ligy
Tipsport  Hyundai
mediální partneři Česká televize Dnes Impuls iDnes Radiožurnál Deník Sport BigMedia iSport
oficiální přepravce SmartWings
fotbal-travel
oficiální dodavatelé Stones by Steilmann OSPAP Clarion Čedok
coca-cola Bílinská kyselka G4S Inkospor
tourism partner Czech tourism
Kontakt | Reklama na serveru | Ceník reklamy © Copyright 2000 - 2012 FAČR | Powered by WebToDate